سوشیال سیگنال چیست؟ 7 راه بهبود سوشیال سیگنال

folder_openبلاگ
commentبدون دیدگاه
سوشیال سیگنال چیست

سوشیال سیگنال عبارتند از لایک، اشتراک گذاری و بازدید پست های شبکه اجتماعی. این لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و بازدیدها به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که محتوای شما مفید و مرتبط است.

لایک ها، اشتراک گذاری ها و بازدیدها به افزایش دیده شدن پست های اجتماعی شما کمک می کند. هرچه پست‌های شما بیشتر قابل مشاهده باشد، افراد بیشتری پست‌های شما را می‌ بینند، لایک می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند. همان طور که امروزه می بینم برخی از پست ها میلیون ها بار لایک و به اشتراک گذاشته می شوند.

موتورهای جستجو از جمله گوگل محتوایی را به کاربر نشان می دهند که نسبت به محتوای دیگر محبوب تر هستند و بیش تر دیده شده است. زمانی که محتوای شما سوشیال سیگنال بیشتری دارند، به موتورهای جستجو می گوید که محتوای شما از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار است.

روش های مختلفی برای دریافت سوشیال سیگنال وجود دارد که در این مقاله 7 روش برای بهبود سوشیال سیگنال گفته خواهد شد. اما یکی از روش های سریع برای دریافت سوشیال سیگنال که جزو کارهای آف پیج در سئو به شمار می رود، خرید سوشیال سیگنال است.

سوشیال سیگنال چیست

سوشیال سیگنال چیست؟

به تعامل انسان ها با پست های شبکه اجتماعی، سوشیال سیگنال گفته می شود. . سیگنال های شبکه اجتماعی عبارتند از:

  • لایک، کامنت و شیر در فیسبوک
  • لایک، ریتوییت، نقل قول و توییت در توییتر
  • پین، ویو، کامنت در پینترست (Pinterest)
  • پست و لینک در لینکدین
  • لایک، کامنت، شیر، فالوور اینستاگرام
  • ویو و کامنت در یوتیوب

هرچه تعداد لایک ها، اشتراک گذاری ها، بازدیدها و کلیک های یک پست اجتماعی بیشتر باشد، بیشتر قابل مشاهده است و در فید رسانه های اجتماعی شما رتبه بالاتری دارد.

موتورهای جستجو و سوشیال سیگنال

موتورهای جستجو و سوشیال سیگنال

موتورهای جستجو، سوشیال سیگنال را به عنوان شاخصی از منابع محتوای با کیفیت، ارزشمند و مفید رصد می کنند.

در حالی که گوگل به طور رسمی از سوشیال سیگنال به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کند، می دانیم که بک لینک ها، هدف جستجو، کیفیت محتوا، تازگی و اعتبار از عوامل رتبه بندی هستند.

و هر چه پست‌های شبکه اجتماعی شما، تعامل و بازدید بیشتری داشته باشند، این به Google می‌گوید که این محتوا محبوبیت بیش تری دارد و به آن محتوا رتبه بالاتری می دهد و به کاربران بیشتری نشان خواهد داد.

برخلاف گوگل، بینگ تعامل کاربر (سوشیال سیگنال) را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر می گیرد. بینگ تعامل کاربر، تازگی، کیفیت، اعتبار و ارتباط را از عوامل مهم رتبه بندی می داند. تاکید بر اینکه چگونه لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، بازدیدها و کلیک‌های اجتماعی می‌توانند بر رتبه‌بندی جستجوی Bing شما تأثیر بگذارند و انجام می‌دهند. داده های اخیر نشان می دهد که 36 درصد از جستجوهای دسکتاپ در ایالات متحده در Bing انجام می شود، عددی که نباید نادیده گرفته شود.

سوشیال سیگنال و سئو

سوشیال سیگنال چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟

سوشیال سیگنال به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتوا مرتبط، محبوب و قابل اعتماد است و این می‌تواند رتبه جستجوی ارگانیک (SEO) را برای محتوا و صفحه افزایش دهد.

موتورهای جستجو می خواهند محتوای باکیفیتی را در اختیار مردم قرار دهند که هدف جستجوی آنها را برآورده کند. برای انجام این کار، موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ محتوا را بر اساس تعدادی از عوامل رتبه بندی، از جمله میزان محبوبیت یا قابل مشاهده بودن URL، رتبه بندی می کنند.

زمانی که لایک، کامنت، شیر برای پستی با لینک سایت شما افزایش می یابد، به موتورهای جستجو این سیگنال ارسال می شود که این محتوا محبوب و مناسب کاربر می باشد.

تأثیر غیرمستقیم افزایش ترافیک وب سایت، بک لینک ها و دیده شدن پست های اجتماعی با میزان تعامل بالا، بر روی سئو و رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شما تأثیر می گذارد.

با تاکید بر اهمیت تعامل اجتماعی و دیده شدن در فاکتورهای رتبه بندی و سئو، به یاد داشته باشید که گوگل با توییتر شراکت دارد. این مشارکت که در سال 2015 شکل گرفت، تمرکز خود را بر جستجوی اجتماعی و قدرت دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی برای تقویت ارزش و ارتباط محتوا قرار می دهد.

به بیان ساده، هر لایک، ریتوییت، اشتراک‌گذاری، کلیک روی URL و مشاهده باعث افزایش دید، ایجاد بک لینک می‌شود و به موتورهای جستجو می‌گوید که محتوا مرتبط، تازه، با کیفیت و مهم است و در نهایت سئو را بهبود می‌بخشد.

7 راه برای بهبود سیگنال های اجتماعی

7 راه برای بهبود سیگنال های اجتماعی

برای بهبود سوشیال سیگنال، این 7 دستورالعمل را به خاطر بسپارید:

  1. پست روزانه : یک کانال اجتماعی فعال و به‌روزرسانی منظم به مردم و موتورهای جستجو می‌گوید که وب‌سایت و شرکت شما فعال و مرتبط هستند.مردم از حضور شما در رسانه های اجتماعی برای کسب اطلاعات در مورد شرکت، محصولات، خدمات، مشتریان و توانایی پاسخگویی به نیازهایشان استفاده می کنند. حساب توییتری که از ژانویه 2021 به روز نشده باشد، اعتماد به برند را القا نمی کند.
  2. مطالب مرتبط را پست کنید : فقط درباره مطالب مرتبط با کسب و کار خود پست بگذارید و هر مطلبی را در شبکه اجتماعی خود پست نکنید.فالوورهای شبکه های اجتماعی شما را برای محتوای مرتبط در مورد شرکت، صنعت و برند شما دنبال می کنند. این فالوورها میخواهند درباره شرکت و محصولات شما بیشتر بدانند نه هر مطلب غیر مرتبطی.
  3. محتوای مفید: مردم در شبکه های اجتماعی می خواهند خیلی سریع به خواسته و نتیجه دلخواهشون برسند و هدف آن ها از کلیک بر روی لینک شما باید مشخص باشد.نوشتن محتوای سودمند را فقط در یک جمله تمرین کنید. اغلب اگر نمی توانید ارزش و فایده آن را در یک یا دو جمله بیان کنید، نشانه آن است که وبلاگ، مقاله یا صفحه وب شما نیاز به بهبود دارد.
  4. اجتماعی باشید: به نظرات پاسخ دهید و هنگامی که محتوای شخص ثالث را پست می کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا نویسنده را در پست اجتماعی خود منشن کنید. محتوایی را که مفید می دانید به اشتراک بگذارید و بازتوییت کنید، به احتمال زیاد این محتوا به دنبال کنندگان شما مرتبط است.
  5. پروفایل خود را بهینه کنید: فراموش نکنید که URL وب سایت خود را در پروفایل شبکه اجتماعی خود قرار دهید. به یاد داشته باشید زمانی که در حال اجرای یک کمپین جدید هستید یا می خواهید بخش خاصی را در وب سایت خود برجسته کنید، این را به روز کنید. مردم در شبکه های اجتماعی جستجو می کنند، و شما می خواهید مطمئن شوید که URL صحیح در دسترس افراد است.
  6. افزونه های اجتماعی را به محتوای خود اضافه کنید: افزونه های شبکه های اجتماعی را اضافه کنید تا افراد بتوانند محتوای شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. این به افزایش دید کمک می کند، به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای مرتبط و باکیفیت ایجاد می کنید و بک لینک هایی به وب سایت شما ایجاد می کند.
  7. انسان باشید : مردم دوست دارند با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. اطمینان حاصل کنید که پست های شما به گونه ای نوشته می شوند که شما و فالوورهایتان صحبت می کنید. ارتباط فالوورهای خود را با شما آسان کنید. مردم بیشتر احتمال دارد که پست‌ها را به اشتراک بگذارند و روی آدرس‌های اینترنتی در پست‌ها کلیک کنند. فالوورهای خود را بشناسیدو محتوای مناسب را به آنها بدهید.

در نهایت، شما باید بدانید که چرا در شبکه های اجتماعی هستید، بهترین استراتژی اجتماعی برای هر کانال اجتماعی برای برند شما چیست و به فالوورهای خود محتوایی بدهید که آنها را تحریک کنید تا بر روی لینک شما کلیک کنند.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، سیگنال‌های اجتماعی مورد نیاز برای جلب توجه موتورهای جستجو را دریافت می‌کنید و به شما کمک می‌کند در جستجوها رتبه‌بندی بالاتری داشته باشید.

همچنین برای سفارش سوشیال سیگنال می توانید با ما در واتس اپ به شماره 09398810709 در ارتباط باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید